© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

Mercedes Sprinter Scharnierpunt handrem mechanisme.

Het scharnierpunt van het handrem mechanisme voor de achteras roest vast als deze niet goed gesmeerd is. Dit is vaak al te constateren als de handrem een grote vrije slag heeft.

 

Mercedes Sprinter Hevel van de remdrukregelaar.

Controleer de hevel van de remdrukregelaar of deze niet zit vastgeroest, door dat de veer aan de hevel veel voorspanning heeft word dit nogal eens over het hoofd gezien.
Maar let ook op slijtageverschijnselen. zie foto's

 

Mercedes Sprinter Remleidingen t.p.v. trekbandjes en bevestigingsklemmen.

De remleidingen corroderen t.p.v. de plastic bevestigingsklemmen aan de onderzijde van het voertuig. Let ook op de remleiding die aan de achterzijde van de vooras van links naar rechts loopt en bij de achteras in de buurt van de remdrukbegrenzer. Ook waar de ABS bedrading met trekbandjes aan de remleiding is vastgezet wil nog al eens corrosie ontstaan.

 

Mercedes C en E - Klasse Bovenste schroefveerkoker, voorzijde aan binnenscherm
zie foto's

Scheurvorming en roestschade LV en RV van de bovenste schroefveerkokerbevestiging aan het binnenscherm.

 

Mercedes 190 en 200 serie van het oude type Onderste fuseekogels aan voorzijde

Let er bij deze types op, (met geperste fuseekogels) dat u bij het controleren van de onderste fuseekogelspeling de schroefveer ontlast door het voertuig onder de draagarmen te ondersteunen. Doet u dat niet dan zal door de zéér grote voorspanning van de schroefveer nagenoeg geen speling te meten zijn.

 

Mercedes 190 en 200 serie van het oudere type Onderste draagarmen aan achterzijde

Bij deze voertuigen zit er een plastic beschermplaat met 2 parkers onder de onderste draagarmen gemonteerd. Het komt voor dat de draagarm onder deze plastic plaat is doorgeroest. Verwijder de plastic plaat dus om de draagarmen goed te controleren.

Terug naar merken-database .......... Terug naar Mercedes pagina 2

 

..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........