© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

 

8-2-2015 (ngezonden tip en foto)
Saab 900 type 2 en Saab 93. Roestschade aan veerpootbuis/schokbreker.

De schroefdraad van de bevestiging van de schokbreker in de veerpootbuis wil nog al eens doorroesten. Bij deze is het nog net heel. Alleen te zien door onder het harmonicarubber te kijken.

12-10-2013 (ingezonden tip) zie ook verentabel
Saab 93 Sport Sedan. Breken voorste schroefveren aan de onderzijde.

 

9-5-2010
Saab (type nog onbekend) Achterste veerschotel loslaten op lasnaden (ingezonden tip) klik op de foto voor een vergroting.

Ondanks dat het exacte type Saab nog niet bekend is willen we u deze tip niet onthouden.
zoals op de foto te zien is laat de veerschotel bij de lasnaad los. Wanneer de veerdruk van de schotel af gehaald word ligt deze geheel los.

 

Saab 9000 1992 (ook andere type's). Voorste draagarm bevestiging. (ingezonden tip) zie foto's

Zoals op de foto's te zien is breekt er een gedeelte van de bevestiging af. Afhangkelijk van hoeveel er weggebroken is moet u zelf bepalen of de bevestiging van de draagarm nog deugdelijk is.

 

Alle (vooral oudere) type's. Remslangen.

Wanneer de rubber kraag die aan het uiteinde van de remslangen vaak om de persverbinding zit, een “trompetachtige” vorm heeft gekregen, trek het rubber dan omlaag/omhoog en controleer of de slang nog goed in de persverbinding zit door aan de remslang te trekken. Het komt steeds vaker voor dat de slang dan zonder veel moeite uit de persverbinding getrokken kan worden. Tijdens de (verplicht) uitgevoerde drukproef blijft de slang vaak wel heel.

Zie fotoserie, klik HIER

 

Terug naar merken-database

 

..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........