© Auto-Advies J.Speksnijder.................... webdesign JSDesign

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

 

Infoblad januari 2005

Auto-Advies J. Speksnijder

Aan dit infoblad kunnen geen rechten worden ontleend

Belangrijkste herziene eisen vanaf 1 december 2004

Vóór Tab 1 Algemeen

- Redenen voor het niet kunnen beoordelen van een keuringsaspect kunnen onder andere zijn:

- het niet kunnen openen van het kofferdeksel door het ontbreken van een sleutel;

- het niet kunnen openen van de motorkap ;

- het niet kunnen los nemen van wieldeksels welke de wielbouten bedekken door het ontbreken van een sleutel;

- het niet kunnen controleren van de brandstofdop door het ontbreken van een sleutel of doordat de centrale vergrendeling niet werkt;

- het niet kunnen verwijderen van de dop over de trekhaakkogel door het ontbreken van een sleutel.

Tab 1 Administratieve procedure

 

Tab 3 Keuringseisen

 

Tab 4 Regeling Permanente Eisen

Tab 5 Taxi's

Tab 6 Erkenningsregeling

Bijlage 2

Bijlage 3

- Bij voertuigen die na 31-1-2003 voor het eerst een Nederlands kenteken hebben gekregen is de duplicaatcode een controlepunt voor de APK.

- Dat betekend dat op bovenstaande kentekenbewijzen de eventuele duplicaatcode op het kentekenbewijs en de kentekenplaat altijd onderling gelijk moet zijn.

Tab 9 Procedure Roetmeting

- Wanneer uit de roetmeetstrook blijkt, dat de verschillen tussen de afregeltoerentallen van de metingen waarmee de gemiddelde k-waarde wordt bepaald, maximaal 10% bedraagt van het hoogste afregeltoerental, dan is aan deze eis voldaan.

- Wanneer wel het maximum afregeltoerental in het kentekenregister is vermeld maar het minimum afregeltoerental ontbreekt of gelijk is aan het maximum afregeltoerental, wordt voor het minimum afregeltoerental het in het kentekenregister opgegeven maximum afregeltoerental verminderd met 10% aangehouden .

 

© Auto-Advies J.Speksnijder

 

.......... aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........