© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

 

13-4-2020 (Ingezonden tip)
Fiat 500 2010. Afbreken voorste remslang, het leek er op dat het stalen gedeelte losgelaten had.

13-4-2020 Update nieuwe foto's
Fiat 500 maar ook Panda. Breken handremkabel tpv steuntje.

Fiat 500 en Panda (en de Ford Ka uit dezelfde serie) hebben als kwaal dat de handremkabels in het steuntje onder het rubber breken, dit is moeilijk te zien doordat het rubber het zicht ontneemt, het roestspoor bij het rubber verraad dat er iets aan de hand is.

5-10-2019 (ingezonden tip en foto's)
Fiat Panda 2008 . Roestschade aan Achteras/veerschotels .

23-3-2019 (ingezonden tip en foto's)
Fiat Doblo . Roestschade aan balk bij achterste wielophanging/bladveer .

20-1-2019
Fiat 500 . Bedieningsknoppen en digitaal symbool op dashbord van dimlichtafstelling.

In de online Regelgeving staat in Artikel 5.2.55 Lid 7 bij toelichting de onderstaande uitleg hoe om te gaan met dimlichtafstelling:

Als, op welke wijze ook (aantoonbare werking, documentatie of aanwezigheid van sensoren t.b.v. niveauregeling), blijkt dat er een automatische niveauregeling voor de dimlichten aanwezig is, dan wordt de eis met betrekking tot de goede werking van een inrichting waarmee de dimlichtafstelling vanaf de bestuurdersplaats kan worden aangepast, buiten beschouwing gelaten.

De tekst hierboven uit de digitale regelgeving kan o.a. van toepassing zijn op een Fiat 500 want deze heeft de knopjes en het symbool op het dashboard zitten, ook als hij is voorzien van een originele xenon installatie met automatische niveauregeling. De werking kan dan niet gecontroleerd worden maar je mag wel gewoon goedkeuren dus.

 

31-12-2018 (ingezonden tip en foto's)
Fiat Punto. 2010. Roestschade aan persverbinding van remslang onder rubber tule.

 

20-10-2018 (ingezonden tip en foto's)
Fiat Panda Type 169 . Roestschade aan dorpel onder achterportier.

Op het eerste gezicht is er niets te zien maar onder de bodyschutz is het metaal soms helemaal verdwenen. De dorpel moet dus goed beklopt worden om hem te beoordelen.

 

2-7-2017
Fiat 500 . Bovenste schokbreker rubbers achterzijde.

 

24-4-2017 (ingezonden tip en foto's)
Fiat Punto 2006. Roestschade aan voorste subframe.

 

3-9-2016 (ingezonden tip en foto's)
Fiat Panda 2000. Roestschade aan achterste veerschotels (bovenste).


14-5-2016 (ingezonden tip en foto's)
Fiat Panda 1.2 2004. Roestschade aan voorschokbrekers.

Om de roestschade te beoordelen moet de auto uit de veren gehangen worden.

 

18-12-2015 (Ingezonden tip en foto's)
Scudo (en zustermodellen) Doorroesten subframe.

Moeilijk te zien door dikke tectyl laag, altijd goed bekloppen dus.

 

12-10-2013 (aangevuld met nieuwe ingezonden foto's)
Fiat, Cinquecento, Ceicento Remleidingen aan de (rechter) voorzijde

Het gaat hier vooral om de remleidingen (aan de rechter voorzijde) waar ze achter het plastic binnenscherm verdwijnen. Om de leiding te zien moet je de plastickap iets wegbuigen en dan langs de krukaspoelie omhoog kijken. (zie ook foto's gecoate remleidingen zie foto's )

 

Terug naar merken-database ............... ga naar Fiat pagina 2