© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........

 

18-6-2018 (ingezonden tip en foto's)
Suzuki Alto 2004. Roestschade aan veerchotels op achteras

11-11-2017 (ingezonden tip en foto's)
Suzuki Wagon R. Roestschade aan langsdraagarm/wielgeleidingselement van achteras.

Op het eerste gezicht was er alleen wat oppervlakte roest en loszittende lak aanwezig maar als er op geklopt wordt dan is het toch doorgeroest.

2-7-2017 (ingezonden tip en foto's)
Suzuki Baleno 1997. Roestschade aan achterste subframe/bevestiging waar de achterste draagarmen aan bevestigd zitten.

27-4-2017 update met nieuwe foto's
Suzuki Alto SH 410 1999 Types met Maruti op het klepdeksel. Afscheuren/roesten, vóórste veerpoten bij fuseebevestiging

14-5-2016 (ingezonden tip en foto's)
Suzuki Grand Vitara 3-deurs 2003-2005. Roestschade aan achterbank bevestiging.

Roestschade is goed en snel te zien wanneer de kofferbak bekleding opgetilt wordt.

27-6-2015 (ingezonden tip en foto's)
Suzuki Alto 2002. Afscheuren/doorroesten beugel van wielgeleiding/stabilisator.

De bevestigingsbeugel begint van binnenuit door te roesten, dit is dus zeer moeilijk te beoordelen. Let ook op de schetsplaat waar de beugel op bevestigd is. Deze heeft ook nog wel eens roestschade.

27-6-2015 update met nieuwe foto's
Suzuki Alto SH 410 1999 Types met Maruti op het klepdeksel. Afscheuren/roesten, vóórste veerpoten bij fuseebevestiging. (ingezonden tip) zie foto's

Zoals op de foto te zien is moet er vooral op de plaats van de pijlen gecontroleerd worden op roestschade of scheurvorming. Op de laatste foto is de roestvorming zelfs te laat opgemerkt waardoor de flens totaal afgescheurd is.

7-5-2014 ingezonden tip en foto's
Suzuki Jimny 1998. Roestschade in de kofferruimte onder de krik.

7-5-2014 ingezonden tip en foto's
Suzuki Jimny 1998. Roestschade t.p.v. gordelbevestiging achter.

27-12-2012
Suzuki Swift 2005. Gebroken ABS ring om aandrijfas.

De bestuurder van deze auto had als klacht dat af en toe het ABS lampje ging branden. De ABS ring bleek los om de aandrijfas te zitten. Tijdens de APK een reden tot afkeur, onderdelen van het ABS mogen niet zijn beschadigd, gescheurd of gebroken.


11-11-2012 Update met nieuwe foto's
Suzuki Alto 2003. Doorroesten bevestigingsplaat voorste stabilisatorstang. (ingezondentip en foto)

Eerst leek er niets aan de hand maar na goed inspecteren bleken de bevestiging van de stabilisator onder de radiateur geheel doorgeroest. Dit komt van bovenaf en is slecht te zien. Als je er met een hamertje tegenaan tikt zie je de roest omhoog springen en vallen er al snel gaten in.
Nu zijn de nieuwe steunen gemodificeerd doordat er een gaatje in het laagste punt is gemaakt voor waterafvoer. Bij de oude steun blijft er bijna altijd water in liggen. zie foto's

15-9-2012 (ingezonden tip en foto's)
Suzuki Wagon R+. Roestschade aan langsdraagarm/wielgeleidingselement van achteras.

Het betreft hier een wielgeleidingselement dus de roestschade mag niet gerepareerd worden maar de langsdraagarm moet kompleet vernieuwd worden.

kllik op de foto's voor een vergroting

 

8-10-2011
Suzuki Wagon R+. Roestschade aan dorpel tpv achterbank aan de binnenzijde. (ingezonden tip)

helaas zijn de foto's van wat mindere kwaliteit.

De roestschade zit bijna onzichtbaar onder de kunststof kappen bij de achterbank

 

22-5-2011
Suzuki Swift 2007 . Voorste draagarmen, achterste rubbers loslaten op buitenbus.

 

22-5-2011
Suzuki Ignis. Breken ABS ringen (Ingezonden tip) zie foto's

 

29-8-2010 (ingezonden tip)
Suzuki Wagon R+ RB413. Corrosie aan de remleiding bij de plastic klemmen midden onder de auto.

 

29-8-2010 (ingezonden tip)
Suzuki Alto SH410. Doorroesten van frontbalk aan de bovenzijde.

 

29-8-2010 (ingezonden tip)
Suzuki SF410. Corrosie van de remleiding naast de tank en boven de vulslang.

 

29-8-2010 (ingezonden tip)
Suzuki Alto RF410. Wegroesten van stabilisatorsteun L en R en de opkrikpunten.

 

29-8-2010 (ingezonden tip)
Suzuki Swift RS 2005. Voorste draagarmrubbers vulcanisatie loslaten.

 

28-2-2010
Suzuki Vitara 1988-2001. Roestschade aan dorpels.

De latere type's hebben plastic skirts over de dorpels gemonteerd. Kijk tijdens de APK goed onder deze skirts want hieronder roesten de dorpels vaak totaal door.

 

12-12-2009
Suzuki Alto 2002. Gecorrodeerde remleidingen bij achteras. zie foto's

Het gaat hier om de remleidingen bij de achteras vóór de remslangen slangen.

 

2-2-2009 (ingezonden tip)
Suzuki Baleno. Doorroesten van het subframe.

De roestschade komt van binnen uit. Eerst zijn er alleen wat blaren zichtbaar, hier onder is het subframe dan doorgeroest. Roestschade aan een subframe mag gerepareerd worden door deugdelijk laswerk.

 

Suzuki Alto 1999 Handremkabel

Waar de handremkabel de trommel in gaat, zit een rubber sok over de buitenkabel, hieronder onstaat corrosie waardoor de buiten doorroest/afbreekt. zie foto's

 

Suzuki Swift Roestschade achterste draagarmen.

In de opstaande randen van de achterste draagarmen blijft nogal eens vuil achter. Hierdoor roesten de draagarmen op deze plaatsen door.

Als de rand van een wielgeleidingselement (draagarm) ten gevolge van roest is afgebrokkeld, wordt dit eveneens als doorgeroest aangemerkt en dient tot afkeur te worden overgegaan. De wielgeleidingselementen mogen, als deze zijn doorgeroest, niet worden gerepareerd. In dit geval moeten de wielgeleidingselementen kompleet worden vervangen.

 

Suzuki Alto (met MA in het chassisnr.) Roestschade achterste binnenschermen .

Roestschade in de achterste binnenschermen ter plaatse van de bovenste schokbreker bevestiging.

 

Suzuki Alto 1995 laatste oude types 3 cilinder met Maruti op het klepdeksel Achteras en Langsdraagarmen

Roestschade aan Achteras, Veerschotels op achteras en Bevestigingspunten van schokbrekers aan achteras. Controleer ook de Langsdraagarmen goed op roestschade.

 

Suzuki Alto 1995 laatste oude types 3 cilinder met Maruti op het klepdeksel. Achterlichen

De achterlichtunits worden na verloop van tijd nogal eens wit.

 

Terug naar merken-database