© Auto-Advies J.Speksnijder....................webdesign JSDesign

 

 

E-MAIL

Disclaimer

 

Autoadviezen.nl en APK2.nl

De informatiesite voor APK2 keurmeesters

..........aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend ..........

20-1-2019 (ingezonden tip en foto's)
Mini 2006. Roestschade aan draagarm.
De roestschade is erg moeilijk te zien omdat het aan de bovenzijde van de draagarm zit.

31-12-2018 (ingezonden tip en foto's)
Mini. Roestschade aan subframe bevestiging.

Omdat deze bevestiging onder de kunststof beplating zit is het moeilijk te zien.

18-6-2018 (ingezonden tip en foto's)
BMW 1 serie 2005/2006. Doorroesten achteras/subframe.

27-4-2017 (ingezonden tip en foto's)
BMW 5 serie E39. Scheuren onderste bevestigingsoog van achterschokbreker.

27-4-2017 (ingezonden tip en foto's)
BMW 5 serie E39. Scheuren onderste veerschotel van veerpoot aan de voorzijde.

14-5-2016 (ingezonden tip) update met nieuwe foto's
BMW X5 2006. Corroderen remleidingen onder de onderbeplating. Beplating demonteren dus.

4-11-2014 (ingezonden tip)
Bmw 5 serie 2004/2005 E61. Doorroesten remleiding.
Een probleem welke volgens ons steeds groter aan het worden is. Remleidingen die onder de kunststof bodemplaten doorlopen en hierdoor alleen te kontroleren zijn door het demonteren van de plastic platen. In dit geval tijdens controleren van remlichten, dus niet tijdens drukproef!!, door remleiding getrapt. Remleiding loopt onder linker onderplaat en roest door bij klem.

13-10-2013
Mini Cooper 2003. Scheuren achterste draagarmrubber van voorste draagarmen.

 

27-12-2012
BMW X5 en 530 D. Scheuren uitlaatspruitstuk.

Er kwamen bij deze auto zoveel uitlaatgassen in de passagiersruimte dat er bijna niet meer mee te rijden was van de stank. In de motorruimte was het hele schutbord zwart. Het is moeilijk te zien waar de uitlaatgassen vandaan komen. Als je geluk hebt kun je vanonder af zien dat het spruitstuk gescheurd is in de buurt van de turbobevestiging. Hieronder enkel foto's van het spruitstuk in gedemonteerde toestand.

 

15-5-2011 update met nieuwe foto's
BMW 3 serie E36 en E46. Achterschokbrekers doorroesten. (ingezonden tip) zie foto's

De achterschokbrekers roesten door aan de bovenzijde bij de lagerbevestiging. Om dit goed te kunnen controleren moet u het doorslagrubber wegtrekken.

 

1-8-2010
BMW 3 serie.
Vreemde vorm/constructie trekhaak.
(ingezonden tip) zie foto's

 

12-12-2009
BMW 5 serie E39. Scheuren aluminium veerschotels vóór. (ingezonden tip)

Dit komt meestal voor bij auto's waar grote wielen gemonteerd zijn.

 

27-9-2009
BMW 5 serie E60. Bovenste fuseekogels achterwielophanging. (ingezonden tip)

Het gaat hier om speling op de bovenste fuseekogels (bovenste korte draagarm) in de achterwielophanging. Vaak bij diesels met grote wielen.

 

30-8-2008
BMW 5 serie 1993. Breken handremkabel. (ingezonden tip) zie foto's

Zoals op de foto's te zien is breekt de buitenkabel net achter de bevestigingsbeugel op de draagarm.

 

BMW 3 serie E46. Uitscheuren van de achteras/subframe bevestiging aan het chassis (ingezonden tip) zie foto's

 

BMW 3 serie. gecorrodeerde remleiding achter het achterwiel. (ingezonden tip)

Let hier vooral op de aansluiting bij de wartel naar de remslang. Dit is pas goed te zien als het achterwiel gedemonteerd. zie foto's

 

BMW X3. Breken achterste schroefveren. (ingezonden tip) zie ook verentabel

Let hierbij vooral op de bovenste winding, deze breekt vaak af.

 

BMW 3 serie (e46). Corrosie aan remleiding links achter. (ingezonden tip)

Let hier vooral op de remleiding die L.A. boven de brandstoftank langs loopt.

 

BMW 3 serie (e36 en e46) Versleten rubbers in de achterwielophanging. (ingezonden tip)

 

BMW 3 serie vanaf 1992 (e36) Achterveren. zie ook verentabel

Breken van de achterste schroefveren, vooral aan de onderzijde waar het moeilijk te zien is.

 

BMW Fuseekogels

Let op dat bij sommige type's de fuseekogels in een rubberen behuizing gemonteerd is. Controleer bij deze type's dus de speling op de fuseekogel en verwar deze speling niet met de speling die de rubberen behuizing eventueel heeft.

Parkeerrem BMW 7 serie van het laatste type (2004).
Bij bediening van de parkeerrem met draaiende motor gaat ook de bedrijfsrem op alle wielen werken. Hierdoor is het dus niet mogelijk de werking van de parkeerrem te controleren op een platenbank of tijdens een remproef op de weg. De vertraging van de parkeerrem kan dus alleen op een rollenremtestbank (met uitgeschakelde motor) worden bepaald of het voertuig moet op een helling van minimaal 16% (met uitgeschakelde motor) in beide richtingen zowel vooruit als achteruit stil blijven staan.

Terug naar merken-database